Företagsinformation
Priser
Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK) inklusive moms.
Försäljning
Våra möbler på hemsidan säljs i Sverige endast via hemsidans beställningsformulär. Vill du köpa en vara och få den levererad utomlands kan du kontakta oss via kontakt@strekk.se.
Betalsätt
Betalning sker till bankgiro via fakturan som bifogas i orderbekräftelsen. Varor skickas efter att betalning mottagits.
Ångerrätt
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Observera att detta gäller lagervaror. Ångerrätten gäller förutsatt att du inte använt/monterat produkten. Originalförpackningen måste sparas och skickas tillbaka med varorna. När du använder ångerrätten betalar du som kund för returfrakten. Vi ansvarar inte för skador som uppstår vid retur. Skicka därför returartikeln väl förpackad.
Ångerrätten gäller inte för vårt outlet sortiment.
Kontakta alltid oss via e-post på kontakt@strekk.se innan du returnerar varan. Brevet ska innehålla ordernummer/fakturanummer och vilka varor du vill returnera.
Om du ångrat ditt köp och skickar/lämnar tillbaka en vara till oss återbetalas din varukostnad. En beställning som är levererad och ej uthämtad inom 14 dagar returneras till Strekk Design AB på din bekostnad.
Reklamationer och garanti
Alla produkter har ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Garantin gäller från produktens ursprungliga inköpsdatum och i Sverige och orderbekräftelsen ska uppvisas. Om varan är defekt eller om vi har skickat fel vara står vi för returporto. Kontakta oss snarast eller senast inom 14 dagar på kontakt@strekk.se om du vill göra en reklamation.
Tänk på att emballera varan väl, som vid leverans, då du bär ansvaret för transporten. Varan ska alltid returneras till Strekk Design AB och beroende på felets typ skickar vi antingen en ny vara, utför en reparation eller ersätter varukostnaden.
Transportskador
Kontrollera noga så att paketet inte skadats under leveransen innan du skriver under. Yttre skador måste noterats på din fraktsedel från fraktbolaget i samband med kvittens för att kunna reklameras hos oss inom 1-3 dagar. Skulle en dold skada uppkomma så måste detta också reklameras inom 3 dagar. Vi ansvarar inte för skador som uppkommit vid transporten eller leveransen till dig som kund. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.
Vid transportskada/dold transportskada fota följande:
1. Yttre och inre emballage
2. Medföljande fraktsedel från transportören
3. Varan du mottagit med skadan
Utan bilder på dessa punkter kan vi ej gå vidare med transportskade-anmälan till fraktbolaget och reklamation kan inte godtas.
Beskriv ditt ärende och mejla bilderna tillsammans med ditt ordernummer till kontakt@strekk.se inom tre dagar från mottagandet av varan. Detta hjälper oss att hantera ditt ärende snabbare.
Strekk Design AB måste anmäla skadan till transportföretaget inom 5 dagar. Du som kund måste därför rapportera skadan innan denna tid löpt ut för att kunna ansöka om ersättning. Skador ej rapporterade i tid ersätts EJ. Alla produkter som vi anser ha skadats under transport ersätts kostnadsfritt. Behåll originalemballaget som varan kom i tills dess att ärendet är avslutat. Produkten får ej användas tills vidare.
Produktfel
Observera att ett produktfel också kan vara ett resultat av en transportskada. Vidta därför alltid samma åtgärder som vid transportskada för säkerhets skull så hjälper vi dig att utreda felet.